torsdag 25 oktober 2012

Försäkring

Jag har ju självklart tänkt ställa upp i alla lopp som jag anmäler mig till. En gång hände det att jobbet planerade in en konferensresa på samma helg som jag sedan länge hade bokat in för ett lopp. Jag slets mellan valet av att springa 12 km i terräng en kall vårdag där isen knappt har släppt, och att åka till Berlin och "party hard". Det är ganska självklart vad jag valde. Men man får aldrig tillbaka några pengar från anmälningsavgiften om man avbokar sig från ett lopp. Och man får det väldigt svårt att återfå förtroendet från ens löpkompis...

Jag hittade iaf Startklar som är en billig försäkring som täcker upp om du skulle bli sjuk och inte kan delta i ett lopp. Kostar inte särskilt mycket och räcker ett år. Om man då missar starten i tex Sthlm Maraton så får du tillbaka anmälningsavgiften om du blir sjuk och inte kan starta. Det ingår också en olycksfalls-försäkring om du skulle bryta benen under ett lopp på ett fjäll någonstans i norra sverige. Jag tror att det täcks av hemförsäkringen, men om man är som jag är så är självrisken på hemförsäkringen jättehög för att jag vill få en mindre års-premie.

1 kommentar:

  1. Har du vanlig eller plus? Jag vill också ha!
    /Mtotheimi

    SvaraRadera